Hallo,
In verband met de onderbouwing van een voorstelling tot uitbreiding van de formatie zou ik graag van andere gemeenten, vergelijkbaar in grootte met de onze (circa 90.000 inwoners), horen wat de formatie is voor klachtencoördinator en voor secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Dit kan zijn als combifunctie, zoals bij ons, of van beide losse functies. Graag met vermelding van het inwoneraantal en eventuele bijzonderheden.
Wie kan mij hiermee helpen?
Groet,
Sandra van Bergen,
Secretaris commissie bezwaarschriften / klachtencoördinator gemeente Land van Cuijk.
Reacties
lastig om appels met peren te vergelijken (hoe richt je het klachtenproces in, welke taken heeft de klachtencoördinator?) maar de gemeente Emmen (108.000 inwoners) heeft 1 fte voor de rol van klachtencoördinator en behandeld gemiddeld 250 klachten per jaar.
Hoi Susanne, bedankt voor je antwoord. Natuurlijk is het een beetje appels met peren maar je moet ergens beginnen. 😉 Zou je nog twee vragen willen beantwoorden?
Ten eerste, 250 klachten vind ik erg veel. Klopt het dat dit niet alleen bejegeningsklachten zijn maar ook dienstverleningsklachten/meldingen etc? Als dat zo is, weet jij dan ook hoeveel van elk ongeveer?
En weet jij toevallig ook de formatie van het secretariaat van de bezwarencommissie?
Alvast bedankt voor je antwoord.