Nieuwsbericht over verrekenen toeslagen zonder toepassing beslagvrije voet
Graag breng ik onderstaand nieuwsbericht van de Nationale ombudsman onder uw aandacht. Onder minimumin...
Bij de telefoondiensten van de Nationale Ombudsman komen momenteel vragen binnen over de Belastingdienst die niets te maken hebben met klachten. Denk bijvoorbeeld aan algemene vragen over de aangifte
inkomstenbelasting, toeslagen, of over loonheffingskorting. Waarschijnlijk proberen mensen zo om achter deze informatie te komen, aangezien de wachttijd bij de Belastingtelefoon zo hoog is.
Is dat herkenbaar voor de klachtbehandelaren bij andere organisaties, gemeentes etc.?
@dennyaelzinga @roelof @sdvrieh @dioneckhartvaniperen @dkok @gerda kunnen jullie hier wellicht iets over delen?
Reacties
De Nationale Ombudsman heeft hier ook veel aandacht voor. Zo heeft hij met staatssecretaris Van Rij (Fiscaliteit en Belastingdienst) gesproken over de klachten. Hij wilde weten wat de oorzaak is van de slechte bereikbaarheid en wanneer de problemen worden opgelost. De staatssecretaris gaf aan de problemen te kennen, maar te kampen met een personeelstekort bij de Belasting Telefoon.
Voor meer informatie hierover: https://www.nationaleombudsman.nl/nieuws/2022/veel-klachten-over-slechte-bereikbaarheid-belastingtelefoon