Online bijeenkomst: aanhoudend en grensoverschrijdend klaaggedrag

15:00-16:00CategorieBijeenkomst
  • 787
  • 42
  • Basma Djemni-Smith
  • Di 29 okt
  • 15:00-16:00
De Raadbaak
  • Mohamad Alhadjri
  • Natalia Molina
  • Hielkje Libbenga
  • Ravic Melessen
  • Frans van den Hurk
  • Yvonne Molenberg
  • Etienne Granucci
  • Esther van der Meulen
  • Leni van Dijk
  • Jasper van Dijk
  • Wendy Bonapart
  • Evelien Bekaert
  • Imke van Nugteren
  • Esmée Laclé
  • Silvia den Braber
  • Piet Maljaars
  • Gijsbert Veldhuizen
  • Marianne Driessen
  • Petra Bout
  • Loes Becking
  • Edith Rijpma
  • Susanne Ananias
  • Guido Kanaar
  • Conny van Sabben
  • Bette Nijboer
  • Marjolijn Beukelman
  • Sharon Westdorp
  • Luba
  • Melany Moerman
  • Eline Pop
  • Luba
  • Resy Sweelssen  - van Buggenum
  • Iris Meurkens-Mannens
  • Arne Janssen
  • Noes Petiet
  • Marjan Meelker-Lensen
  • Pierre Konings
  • Leo Heldens
  • Sofie de Winter
  • Naomi Bruijnseels-de Ceuninck van Cap
  • Fedor van der Hage
  • Farhad Azizi
  • Bart Louwman
  • Katja Benink-Witbreuk

Klachtbehandeling gaat vaak goed. Toch kom je als klachtbehandelaar soms voor uitdagingen te staan. Bijvoorbeeld wanneer een burger blijft bellen of schrijven over een klacht die al afgehandeld is. Of als je bij het behandelen van een klacht uitgescholden of geïntimideerd wordt. Dit zijn voorbeelden van aanhoudend of grensoverschrijdend klaaggedrag. Wanneer en hoe stel je als klachtbehandelaar grenzen als je met dit soort klaaggedrag te maken hebt?

Een praktisch hulpmiddel
Bij aanhoudend of grensoverschrijdend klaaggedrag is het belangrijk dat je oog houdt voor de situatie van de burger. Maar ook voor je eigen handelen én dat van je organisatie.Om klachtbehandelaren hierbij te ondersteunen ontwierp de Nationale ombudsman de folder Zorgvuldig begrenzen. Deze praktische leidraad helpt bij het maken van de afweging om wel of niet te begrenzen. En gaat in op zowel aanhoudend als grensoverschrijdend klaaggedrag.

Doelgroep

Bent je klachtbehandelaar bij een gemeente of uitvoeringsinstelling? Dan is deze bijeenkomst voor jou!

Bijeenkomst

In deze bijeenkomst zullen medewerkers van de Nationale ombudsman de vijf stappen van zorgvuldig begrenzen doorlopen met deelnemers. Er is ook ruimte voor inbreng van eigen voorbeelden.

Voordat je je aanmeldt

Heb de online bijeenkomst professionele klachtbehandeling al gevolgd?

Aanmelden

Kan door op de groene button 'aanmelden' te klikken. Je ontvangt dan t.z.t. een link voor de teamsmeeting via de mail. Toch niet aanwezig? Meld je dan ook weer af hier via de button.

Trefwoorden