Webinar: In gesprek met Reinier van Zutphen, onze Nationale Ombudsman
Reinier van Zutphen, onze Nationale ombudsman, treedt graag in gesprek met jou tijdens een webinar. Ze...
hallo allemaal,
Mijn naam is Arjan Twigt en ik ben klachtenbehandelaar en mediator bij de gemeente Aalten.
Graag zou ik een willen sparren over de regelingen die er bestaan in het land voor de interne
behandeling van klachten bij gemeenten.
De regeling die de gemeente Aalten heeft dateert al van 2005, zodat een upgrade naar de
laatste wetgeving en jurisprudentie op dit gebied wenselijk lijkt. Mijn vraag is of er gemeenten
of instellingen zijn die een recentere klachtenregeling hebben. Het lijkt me leuk om hierover
via dit platform met elkaar ideeën uit te wisselen. Ik kijk ernaar uit om jullie langs deze weg te
ontmoeten.
Reacties
@nbdcvcNaomie @linda1978 @catharina888 @lauraperfors @tea26hoevenberg @jolanda2408 @jolanda jullie werken allen in klachtbehandeling bij verschillende Gemeenten. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb helaas geen ervaring met gemeentelijke klachtenregelingen, alleen met die van rijksinstellingen. Ik zou de huidige verordening leggen naast meer recente regelingen en kijken in hoeverre die verschillen van die van de gemeente Aalten. Je zou hiervoor inspiratie kunnen opdoen op de site https://lokaleregelgeving.overheid.nl . Als je in de titel als zoekwoord "klachten" opneemt, krijg je een overzicht van alle geldende gemeentelijke regelingen, gesorteerd op datum volgorde.......
@Tamar: werken hyperlinks op Raadbaak als ik die in een reactie plaats, of worden die geblokkeerd?
dag Peter,
Heel erg bedankt voor jouw reactie. Ik heb even snel gekeken en ik denk dat ik hiermee wel wat kan. Inderdaad de bestaande en meer recente regelingen, naast die van Aalten leggen. Ik ben erg blij met de link die je me stuurde en ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.
Fijn om te horen dat je hiermee geholpen bent! @peterk die werken gewoon.
Goed initiatief om eens te kijken of de regeling nog wel up to date is! Naast de nodige regelgeving en jurisprudentie kan je wellicht ook onze Ombudsvisie op Professionele Klachtbehandeling ter inspiratie gebruiken.