Donderdag 10 oktober hebben we een online webinar gehad over professionele klachtbehandeling. De presentatie vind je hieronder bij documenten.
- Basma Djemni-Smith
- 10 okt
- Basma Djemni-Smith
- 1
- 252
- Klachtbehandeling
- docuklacht
Donderdag 10 oktober hebben we een online webinar gehad over professionele klachtbehandeling. De presentatie vind je hieronder bij documenten.
Hallo, In verband met de onderbouwing van een voorstelling tot uitbreiding van de formatie zou ik graag van andere gemeenten, vergelijkbaar in grootte met de onze (circa 90.000 inwoners), horen wat de formatie is voor klachtencoördinator en voor secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Dit kan zijn als combifunctie, zoals bij ons, of van beide losse functies. Graag met vermelding van het inwoneraantal en eventuele bijzonderheden. Wie kan mij hiermee helpen? Groet, Sandra van Bergen, Secr...
De Nationale Ombudsman stelt behoorlijkheidsnormen vast. Ik ben benieuwd of er gemeentes zijn die andere behoorlijkheidsnormen aanhouden of ook nog andere normen aanhouden binnen de eigen organisatie. Welke zijn dit dan? Hoe krijg je een uniforme werkwijze binnen je organisatie, als er misschien ruimte is voor eigen interpretatie waar de klacht onder valt? Onze gemeente houdt momenteel (nog) 11 behoorlijkheidsnormen aan.
We kregen flink wat aanmeldingen binnen en daar zijn we blij mee. Maar niet iedereen kan gelijk meedoen. De intervisiegroep bestaat maar uit 6 of 7 deelnemers. Eerste groep zit vol Dit betekent dat we een aantal vakgenoten teleurstellen. En dat is jammer. We hebben nog wel een reservelijst. Iedereen die zich heeft aangemeld is inmiddels persoonlijk geïnformeerd. De intervisor is geregeld. We starten begin 2024 met een reeks van 5 bijeenkomsten. Het is tijd om te puzzelen en agenda's naast elk...
Ik ben benieuwd of andere gemeentes bij formele klachtbehandeling altijd een oordeel geven in de vorm van gegrond/ongegrond (of deels)? Of wordt ook wel eens geoordeeld dat een oordeel niet mogelijk is, en/of alleen conclusies beschreven? Lees graag jullie reactie.
Intervisie voor klachtbehandelaars (leren van elkaar) - doe je mee? - Raadbaak
Goedemorgen, De klachtenregeling van de gemeente Hollands Kroon heeft alleen betrekking op B&W en medewerkers. Nav het verzoek van de griffie de regeling aan te passen en hen te scharen onder de klachtenregeling van de gemeente ben ik benieuwd hoe dit geregeld is bij andere gemeenten? De griffie heeft nu een aparte klachtenregeling voor raad en griffiemedewerkers. Ik hoor graag jullie ervaringen/adviezen mbt tot wel of geen samenvoeging. Groeten,
Vanuit de gemeente Amersfoort bestaat er behoefte aan intervisie voor klachtbehandelaars uit andere organisaties. Bestaat er een intervisiegroep waar ik en collega klachtbehandelaars kunnen aansluiten? Of zijn er meer geïnteresseerden uit de omgeving Utrecht waarmee we een nieuwe intervisiegroep kunnen starten?
Hallo allen, Hebben jullie een voorbeeld van een format om klanttevredenheid te meten? Als wij een klacht informeel of formeel hebben afgehandeld, sluiten wij de procedure altijd af met een brief. Nu willen wij op korte termijn bij een dergelijke brief een eenvoudig formulier met antwoordenvelop voegen met de vraag hoe mensen de afhandeling van hun klacht hebben ervaren. Hebben jullie daar ervaring mee en mogelijk een voorbeeld? Ik hoor het graag! Groetjes, Monique Tabbers
Hoe kunnen /behoren gemeenten bezwaar- en klachten- procedures cliënt gericht maken met name bij uitvoering WMO/JW en in het algemeen? Bij veel gemeenten zijn zowel de bezwaar- als klachten- procedures niet helder voor cliënten en zelfs demotivering om bezwaar dan wel klacht in te dienen. Daarnaast aanbod om recht op onafhankelijk cliëntondersteuning aan te bieden ofwel gebrek aan, bijvoorbeeld in bevestigingsbrief. Moet dit verplicht online en is moeilijk te vinden. Hoe hier mee om te gaan? ...
De manier van klachtbehandeling staat of valt met een goed proces. (Legitimation durch verfahren) in hoeverre is hier ruimte voor verbetering? (naar: als men geen gelijk krijgt vind de in het ongelijk gestelde vaak achteraf het proces voor hun niet goed)
Ik ben een groot voorstander van intervisie. Zelf ben ik intervisiebegeleider. Ik wil graag zelf deelnemen aan een groep voor klachtbehandelaars uit andere organisaties. Nu is het de vraag, wie kent klachtbehandelaars die ook belangstelling hebben in intervisie? Kosten van de begeleiding en locatie is gratis ( is al geregeld). Het kost je tijd en uren en je krijgt er mooi inzicht voor terug.
ha allemaal, tijdens het webinar afgelopen week werd een aantal keer het onderwerp interne klachtbehandeling benoemd. Daarnaast waren er ook vragen over klokkenluiders. We zouden daar in een online gesprek samen verder op door kunnen gaan. Ik wil bij deze polsen wie interesse heeft om hierover verder te sparren. Licht ook ajb toe wat je verstaat over interne klachten. Bij de Nationale ombudsman (No) verstaan we hieronder klachten die gaan over de No. Uit de zoom chat kreeg ik de indruk dat so...
Ha allen, We hebben een groeiend aantal leden hier op dit platform die betrokken zijn bij klachtbehandeling. Veel vragen die doorgaans worden gesteld komen vanuit intermediairs die hun cliënten bijstaan. Dat neemt niet weg dat er genoeg onderwerpen zijn die klacht behandelaren onderling met elkaar zouden willen bespreken, vandaar deze groep. Zodat jullie elkaar makkelijker kunnen vinden voor vragen/kennis delen eventuele intervisie. Bij deze een eerste aanzet om degenen bij elkaar te brengen ...